Nagu ikka saabub järgmine nädal minu sünnipäev ja mul on traditsiooniks saanud selle puhul teha hoopis ise kellelegi kingitus. Seekord on rõõm ära kinkida üks puhkus päris lossis Lõuna-Eesti looduse vahel ning olete oodatud puhkama ja pildistama Sangastesse – üksi, kaksi või kogu perega. Veidi kirjutan sellest ka loosimise infost allpool ja lisan seal tehtud pilte. Ja kas pole mitte tore võtta ette üks Lõuna-Eesti reis.

Pakett sisaldab:

• Majutust Sangaste lossi sviidis
  • Hommikusööki
  • Ringtalli külastust
  • Fotosessiooni

Ideeks saad vaadata neid galeriisid ja leida, milline pildistamine sulle seal meeldiks:

ET OSALEDA:

♥ Tuleb olla jälgija:

Kadri Purje Photography

FB: https://www.facebook.com/kadripurjephotography

Instagramis: https://www.instagram.com/kadripurjephotography

Sangaste jälgija:

FB: https://www.facebook.com/sangasteloss/

Instagramis: https://www.instagram.com/sangastemoisa/

♥ Jagada loosimise Facebooki postitust avalikult oma Facebooki seinale ning vajuta loosimise pildile meeldib. Postitus on siin: https://www.facebook.com/kadripurjephotography/photos/a.1496130603951568/2706623079568975/?type=3&av=1495919733972655&eav=AfY24tLQAvNdVTldQd5udYdtRPmvwQSfgMo2R2XsD-5IV2BemQ49spDuAtT-OYcwNQ7XndcL8n-JVubg-K1Jdf-V&theater

♥ Kommentaarikasti seal märgi ära aktiivse lingiga 3 sõpra, kes oleks samuti väärt üht minipuhkust ning kirjuta millist fotosessiooni sa seal sooviksid – portreesessioon üksi või kaaslasega, fotosessioon perega või hoopis buduaarisessioon või miskit muud.

Loosimine toimub 09.07 hilisõhtul või 10.07 hommikul. Pakett kehtib kuni 27.09 ja vabade aegade saadavusel nii Sangastes kui fotograafi graafikus.

Minu muljeid Sangaste lossist!

Nagu minu jälgijad teavad siis kuulutasin välja, et olen tulemas Lõuna-Eestisse pildistama ning olin valmis jooksvalt juurde võtma sealkandis fotosessioone, kes soovisid ning tegema ühe mõnusa Lõuna-Eesti ringreisi. Minu kuulutust jagati ning minuga võttis ühendust Sangaste loss, kes seda nägi ja soovis, et ma läheks ka neid külastama ning sinna pildistama.

Minu reis algas sellest, et esimesena oli mind tellitud Tartusse Lydia hotelli buduaari pildistama (sellest varsti tuleb ka lugu minu blogisse) ning kui sinnakanti tulek siis oli juba mõistlik välja kuulutada, et kes soovib veel ja kohe tuli juurde. Enne buduaari jõudsin veel Tartu vanalinnas Ülikooli kõrval majade taustal ühe ametiportree sessiooni teha. Aga peale buduaarisessiooni tuli kiirustada edasi Karula rahvusparki, kus mind juba oodati pildistama Mäe-Püssa talusse perepilte kui ka tootepilte milleks oli Mäe-Püssa Mesi. Ohh ja need mesilased ja mesitarud, ma pean sellest ka teile loo kirjutama vist :).

Olime kahekesi ja meil oli tegelikult plaan minna Karula rahvusparki telkima peale selle päeva viimast sessiooni, et järgmine päev siis hommikul edasi rännata aga minuga võttis buduaari pildistamise ajal ühendust megatore Sangaste mõisa perenaine Triin ja ütles, et ei ole midagi, tema on meile kõik ära organiseerinud ja tuleb minna Sangaste lossi ööbima, et hommikul vara siis nendega pildistada. Ma veel olin mures, et kuidas hommikusöögiga omas mõttes juba läbi käies, et ei tea kuhu poodi ma hommikul sõitma sealt pean ja kui pool 9 juba alustame, et kas mingid külapoed lahtigi on ja seda Triinule mainides, ütles ta taas, et kõik on organiseeritud.

Kuna mul pildistamine lõppes õhtul hiljem siis Sangaste poole teele asudes, Triinule helistades ütles, et ta juba läks ära aga, et meid oodatakse lossis. Jõuame siis lossi, mis on muidugi võimas maja oma uhke aiaga ning tütarlaps, kes meid ootas, andis võtmed ja kogu lossi meile kahekesi ning ise lahkus. Sellest sai muidugi meil omavaheline nali, et kummale pool kaalukauss läheb (näitlikult kahe käe peale pannes ühele telgi ja teisele lossi ja käsi üles alla vastatikku liigutades), et kas telk või kogu loss. Lisaks muidugi ei midagi muud kui väga suur sviit ööbimiseks.

Kolisime siis oma asjadega sisse ning otsustasime veel veidi ringi vaadata väljas ja lossis sees. Ilmselgelt võib öelda, et ma tahaks seal lossis sees buduaari pildistada ja väljas üht pruutpaari seal looduse keskel. Ringkäik käidud, otsustasime siis tuppa minna ning olime tunnike ilmselt sees olnud kui tahtsin hakata panema fotoaparaadi akusid laadima avastades, et olin laadija autosse jätnud ja juba lossis sees oli päris pime. Läksin siis autosse ja koridoris olime jätnud kogemata tule põlema ja oli kohe hea mugav valge alla minna. Ukse juurde jõudes avastasin, et me ei olnud lossi ust lukku pannud ja tund aega oleks võinud sealt igaüks sisse astuda. Läksin tõin laadija ja panin seekord lossi ukse lukku ning suundusin ülesse aga kui trepist üles minna, selles suures majas siis sealt tuli lülitada tuli välja ja pimedas lossis liikuda sviidini. Ausalt see oli veidi kõhe sest olime ukse ju kogemata tunniks lahti jätnud ja kiirendasin sammu sviidini, ise mõeldes, et ei tea, kes sealt uksest võis sisse vahepeal tulla ja siin pimedas ringi liikuda. (pildid vanast nutitelefonist, sest uus on kusagil Poolas ennast ravimas ning ma ei viitsi isiklikke pilte kaameraga teha ja neid töödelda).

Ärkasime hommikul siis üles ning läksime otsima, et kuskil peaks see hommikusöök olema ning alumisel korrusel leidsime hommikusöögi saali (ilmselt on see suvel ka restoran) ja me ei uskunud oma silmi. Keset saali oli üks laud uhkelt kaetud hommikusöögiga kahele põlevate küünaldega. Otsisin köögi ukse üles ja pistsin pea uksevahelt sisse, et tere hommikust öelda ning üle küsida, et see laud vist ootab meid, silmates seal üht noort neidu, kes kinnitas, et see on meile ja öeldes, et ta kohe toob kohvi, millest ma keeldusin, kuna me seda ei joo ja tee oli juba laual olemas. Lauale kaeti meile siis peekonid, praetud munad, pudru, tee, morss, maitsevesi, pannkoogid jm. hea. See oli tõsiselt ilus hommik ja hommikusöök lossis, kaaludes ilmselt vist üle selle telgis ööbimise, mis plaanis oli. Ja kui me sõime siis saabus rõõmsalt ka Triin, et saaksime omavahel enne pildistamist tutvust teha. (pilt mobiiltlefonist)

Söömise ajal rääkisime juttu ja rääkisin meie oldud ajast seal ja Triin küsis, et noh kas vaime ka nägite. Ja rääkisin talle, et ma öösel ärkasin kusagil 4 aeg üles ja õues oli täitsa valge ning läksin rõduukse juurde, et vaadata lossi ette välja ja siis seal väravate taga ma järsku silmasin sellist inimesekujulist udukogu värava eest vasakult paremale liikumas suht kiiresti ja kadunud ta oligi. Triin ei tahtnud rohkem vaimudest midagi kuulda ja raputas õlgu :D.

Triin oli muidugi ulmetubli olnud enne minu sinnatulekut ja oli ülikorralikult paika pannud minutipealt 9-14.30ni päevakava pildisitamisel. Ma pole ammu nii detailset ja ilusat pildistamiseks tehtud kava näinud, mis tegi ka minu töö palju lihtsamaks.

Mis mind ennast lossi juures isegi rohkem hingeliselt puudutas oli seda ümbritsev loodus ja pargiaed, kust edasi viisid ka mingid matkarajad kuhu seekord kahjuks uudistama ei jõudnud. Ma olen looduse inimene ja eluaeg looduse keskel elanud ja fotograafina on see koht tegelikult unistuste maailm fotosessioonideks. Ma küll tegin pilte lossi jaoks ja polnud mu tavapärane pildistamine aga sain midagi oma hingele ka. Ehk siis need suured lehed seal taga aias, nii kui ma neid nägin tahtsin ma ise sinna sisse pugeda, loomulikult alasti, et endast pilti seal saada aga minust keelduti tegemast :D ja siis kui ma Triinule mainisin, et mul oleks üht naist vaja ja ma tahan selle ühe pildi seal sees saada ja järgmine moment oli mul naine selleks olemas ja seda pilti ma näitasin ja loo ka kirjutasin teile varasemalt siin: https://www.kadripurje.com/blogi/louna-eesti-reis-ja-emotsioonid/

Tegime siis ümber lossi pilte ning ka mõned lossis sees ja siis pidime liikuma lossi ees küljel asuvasse Ringtalli, mida ma koguaeg tahan öelda Ringtrall, kus asub väga vahva söögikoht ning näitus 19. sajandi teadusimedest, mis muutsid meie elu. Päevakavas nägin, et oli kirjas toidu pildistamine ja selgus, et ootamas on uhked peolauad, mis ka üles võtta aga muidugi kõige toredam osa oli see, et need toidud tuli meil kogu seltskonnaga ka ära süüa ja seega sai ära maitstud nii nende nõgesesupp, ulukipraad, tatrapannkoogid, pontšikud, mis olid kõik huvitavad ja head. Nii et tasub sinna sööma minna ja Ringtalli ka ennast külastada. Koht mis sobib külastuseks ka lastega peredele ning igal pool on ka lastele mängunurgad tekitatud nii lossis kui Ringtalli söögitoas.

Lisaks on Ringtalli juures sisehoovis lava, kus võimalik kontserte teha ning seal kõrval on ka üks väga tutikas eraldi peoruum ja saun ürituste läbi viimiseks ja sünnipäevadeks. Samuti seal söögitoas tuli järsku pelmeenide tegemise töötuba, mis muidugi on jälle teema, mis mulle endale meeldib, sest söögi tegemine ise on puhas nauding ning millegi õppimine ses vallas samuti ja niipalju kui ma elus mõelnud olen kahte asja, teha ise pelmeene ja vorsti jõulude ajal siis need on hetkel kuidagi teostamata veel jäänud. Kahjuks pidin kaamerat hoidma aga hirmsasti oleks tahtnud seda tainast ise rullida ja sõrmede vahel pelmeene valmis veeretada. Aga noh siis järgmine kord aga see eest ulukilihaga need pelmeenid valmisid aga maitsta jõudsin paar tükki ka ja no oli hea, poe sügavkülmutatutega ei anna võrrelda. Aga nagu ma aru sain, siis pelmeenide töötuba ja tegemist ise sealt tellida saab ka.

Igatahes kokkuvõtvalt on see on üks tore koht, mida kindlasti külastada ja kus võib teha kahekesi romantikat või terve perega lustida. Ja mina sain seal targemaks ka ja ma ei teadnud, et maailma esimene aretatud rukkisort on Sangaste rukkis ning sellest ja mõisast saab seal lugeda lugusid. Kõik on võimalik ja lossirahvas on nii tore, sest ma nägin pea kõiki neid, et tuleb ainult oma soove küsida ja kindlasti annavad omapoolse panuse, et asjad teoks saaks. Ja perenaine Triin on nii tore, et temaga on rõõm asju ajada ning ütles nii armsalt lahku minnes, et meid ootab seal alati kodu.

Ja kui külastate siis öelge, et fotograaf Kadri tervitab. Vaatab palju neid tervitusi suve lõpuks kokku koguneb ja kas keegi üldse julgeb öelda ka. :D

Ja juurde lisaks veel, et sedakorda teen küll ise sellise kingituse aga oma lähedastele kasvõi ainult fotosessioon kingituseks on alati väärtuslik kingitus, mis jääb ajas kestma toredate piltide näol.